Sevigny Paper 01
Sevigny Paper 02
Sevigny Paper 03
Sevigny Paper 04
Sevigny Paper 05
Sevigny Paper 06
Sevigny Paper 07
Sevigny Paper 08
Sevigny Paper 09
Sevigny Paper 10
Sevigny Paper 13
Sevigny Paper 14
Sevigny Paper 15
Sevigny Paper 16
Sevigny Paper 17

Chloë Sevigny er dækket af blod, fordi hun og andre skuespillerinder genskaber ikoniske filmroller

  • Ord: Jannie Astrup | Foto: Kate Owen for Paper Magazine
  • Skrevet: 09. december 2015
Paper Magazine er måske nok kendt for deres Break The Internet-forside prydet af Kim Kardashian og en flaske champagne. Jeg foretrækker dog til hver en tid Chloë Sevigny dækket af blod.

I anledning af, at Chloë Sevignys gode veninde Tara Subkoff har instrueret sin første film, #Horror (ja, det skrives med et goddamn hashtag), har Paper Magazine fået fotografen Kate Owen til at skyde en serie billeder til deres vinterudgivelse. Og her blandt andet placeret Chloë Sevigny sølet ind i blod på forsiden. Alt andet ville også være dumt.

Eftersom #Horror er en gyserfilm, har Kate Owen fotograferet Sevigny, Subkoff og en række af filmens andre skuespillerinder – alle klædt ud som karakterer fra gyserfilm (som du skal se). Og hvis du nu synes, at det måske lyder lidt for fortænkt, kigger du blot på resultatet, inden du dømmer. For det er altså nogle virkeligt gode billeder.

Og fordi, Chloë Sevigny per definition aldrig laver noget kedeligt, er hendes serie selvfølgelig den bedste. Den 41-årige skuespillerinde kanaliserer perfekt Sissy Spaceks definerende rolle som Carrie fra Brian De Palmas film af samme navn fra 1976. Det inkluderer som bekendt en spandfuld svineblod ud over den hvide kjole og diadem. Owens skarpe blitz og Sevignys ansigtsudtryk gør med lethed forsiden til en af årets bedste.

Natasha Lyonne er for en gangs skyld velfriseret ud over alle grænser. Det er også nødvendigt for at indtage rollen som en Catherine Deneuve anno 1965 i Roman Polanskis paranoide Repulsion. Herudover hyldes også Janet Leighs brusebadsscene i Psycho, en gravid Mia Farrow fra Rosemary’s Baby samt Julie Christies karakter i Don’t Look Now.

Hvis du ikke har set den smukke, franske Eyes Without A Face fra 1960 (bør du straks gøre det), ellers giver billederne af Stella Schnabel iført Burberryfrakke, stiletter og hvid ansigtsmaske nok ikke så meget mening. Altså ud over at de er enormt fine at kigge på. Ligesom resten af fotoserien.

Mere fra Kultur

LÆS MERE FRA + APROPOS MAGAZINE